A szénhidrátcsökkentett palacsinta receptem története
2014. szeptember 16. írta: cukorfalat kuckó

A szénhidrátcsökkentett palacsinta receptem története

Nem ismerek olyan gyermeket, aki ne szeretné a palacsintát. A fiaimnak is a kedvence, ezért is okozott hatalmas fejtörést és jelentett nagy kihívást egy olyan recept kitalálása, amely olcsó, ugyanakkor viszonylag kevés szénhidrátot tartalmaz. Persze nem találtam fel a spanyol viaszt, de a kiindulási értékhez képest 50%-kal sikerült csökkentenem a szénhidrát tartalmát a "diabetikus" palacsintámnak. Örs nagyon szereti, én kevésbé :)

palacsinta.jpg

forrás: perfectpancake.com

Az alap receptből (fehér liszt, tojás, tej, víz) készült palacsinta darabja 13,5 g szénhidrátot tartalmaz. Önmagában persze nem sok, de ha belegondolunk, hogy egy 3,5 éves kisfiú vacsora adagja 25 g CH, akkor máris beláthatjuk, hogy két darabbal nem fog jól lakni, ergo nem is érdemes ilyet készíteni neki. És akkor a töltelékkel még nem is számoltam.

"Valamit ki kell találnom, mert az nem létezik, hogy nálunk nem lesz palacsinta." - ez volt az első gondolatom és már írtam is be a gugliba a keresőszavakat. Első oldalon kidobta az un. "kölyök palacsinta por" készítményt, amelyhez csak vizet kell keverni és már lehet is sütni. Ez kell nekem, gondoltam és már kattintottam is a megrendelés gombra. Amint kézhez kaptam, már sütöttem is a palacsintát. Ha egy szóval akarom jellemezni akkor: KATASZTROFÁLIS. Ha bővebben, akkor vastag, nehezen sül és semmi köze a palacsintához. Igaz 9 g CH-t tartalmaz egy darab, de Örs még egy felet sem evett meg belőle, annyira borzasztó íze volt.

Nincs mese, nekiálltam kikísérletezni a legjobb receptet. Fokozatosan csökkentettem a fehér liszt mennyiségét a teljes kiőrlésű javára, közben persze növelni kellett a megfelelő állag eléréséhez a folyadék mennyiségét is, mert a teljes kiőrlésű alapanyagok több folyadékot vesznek fel, míg el nem jutottam odáig, hogy elhagytam a fehér lisztet. Azonban még ebben az esetben is 10 g CH-ot tartalmaz egy darab palacsinta és ekkor jött a hatalmas ötlet, miért nem sütök neki kisebbet. Száz szónak is egy a vége: a tökéletes diabetikus és nagyon egészséges receptem alapján 7 g CH-ot tartalmaz egy darab palacsinta. Azért az eredeti 13,5 g-hoz képest ezt már sikernek nevezem.

Fogadjátok szeretettel a rostban gazdag, szénhidrátcsökkentett palacsinta receptemet!

100 g teljes kiőrlésű búzaliszt (60 g CH), 1 tojás, 0,5 dl tej (2,5 g CH), 2,5 dl víz, csipetnyi só és kicsi olaj a tésztájába. A sütésnél a palacsinta sütőt nagyon kicsit bezsírozom, nehogy leragadjon. Normál méretű sütő esetében 6 db lesz belőle (10 g CH/db), kisebb méretűnél 9 db (7 g CH/db).

És ezt még lehetne csökkenteni, ha nem tennék bele tejet, de én mégis teszek bele. Így finomabb.

Szívesen fogadom Olvasóim saját receptjeit is a cukorfalatkucko@gmail.com címre.

Ha tetszett, csatlakozz Facebook csoportomhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://cukorfalatkucko.blog.hu/api/trackback/id/tr736704023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása