"Minden most kezdődik el." - Ákos
2014. július 15. írta: cukorfalat kuckó

"Minden most kezdődik el." - Ákos

"Otthon, édes otthon" érzés fogott el, amikor hazaérve beléptünk az ajtón. Minden illat és tárgy ismerős volt, de tudtam, hogy egy új élet kezdődik ma nekünk. Ráléptünk egy útra, ami az ismeretlenbe vezet.

road-220058_640.jpg

A kilencnapos távollét a másodszülöttemet is megviselte. Mindig hozta édesapja a kórházba, de azok a lopott percek kétnaponta sajnos egy másfél évesnek nem elég. Pici lábaival szaladt felém, hatalmas mosoly az arcán. Felkaptam, és percekig csak szorosan öleltem, pusziltam, szagolgattam. Nagyon hiányzott. És ez a szimbiózis eltartott pár napig még, közben pedig minden figyelmemet Örs megfelelő ellátására kellett fordítanom. 

Minden felelősség az én vállamat nyomta. Mindenki engem kérdezett: akkor most mikor eszik? mennyit eszik? mit eszik? mikor mérsz? mennyi inzulint kap? hogyan számoljak? és még hosszasan sorolhatnám. Nagyon nehéz napokat éltem át. A folyamatos 24 órán keresztül tartó figyelem sokat kivett belőlem. Egy pillanatra sem tudtam kikapcsolni az agyam. Ha épp minden rendben volt a vércukrával, akkor a másnapi étkezéseken agyaltam. Különösen megterhelő volt, mert nem szeretek főzni. Márpedig kellett és mindennap mást, hogy kiegyensúlyozott legyen az étrendje Örsnek. Az első hét végére már a sógornőmmel bújtuk a netet mintaétrendeket keresgélve.

Míg Örs keresztapukája felvásárolta a könyvesboltokat, hogy a nagyszülők jobban átlássák és megértség a gyermekkori diabéteszt, addig a férjem kitakarította a kamrát. Mindent kidobott, amiben cukrot talált és teljesen új, addig ismeretlen termékekkel töltötte fel a polcokat. Semmi csokit nem hagyott szegény kicsi feleségének, pedig alig vártam, hogy hazaérjünk a kórházból és telehabzsoljam magam a bontatlan tábla csokikkal, amelyek még a Mikulás csomagból maradtak ránk. Azóta zug-csokievő lettem. Szégyen, nem szégyen, de ez van. Erről nem tudok lemondani.

santa-claus-66599_640.jpg

Szép lassan belejöttünk és megszoktuk az új napirendet, de sajnos egy diabéteszes gyermeknél minden nap más. Ha front jön, mozog a cukorszint, ha betegség bújkál benne, emelkedik a cukorszint, ha nem eszik eleget, csökken a cukorszint. Nem lehet sémákban gondolkodni, minden vércukorszint más elbírálás alá esik.

Ha tetszett, csatlakozz a Facebook oldalamhoz, ahol további érdekességeket olvashatsz rólunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://cukorfalatkucko.blog.hu/api/trackback/id/tr56484003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása