Szemi-diabetikus szalagos fánk
2016. január 28. írta: cukorfalat kuckó

Szemi-diabetikus szalagos fánk

Hétvégén elkészítettem életem első fánkját. Az alaprecept Rákóczi János könyvéből van, de természetesen reformáltam rajta, hogy nekünk megfelelő legyen. Ez csak félig diabetikus,mert úgy tapasztaltam, hogy nyírfacukorral nem lesz olyan finom a kelt tészta. Így 40 g kristálycukrot is tettem bele, de szerencsére kisfiam vércukra ezt nem vette észre.

Olyan gyorsan elfogyott, hogy nem tudtam lefényképezni, ezért a netről kerestem képet, de pont ilyen szalagos volt az enyém is. Próbáljátok ki, nagyon finom!

fank.jpg

forrás: www.pixabay.com

 

Hozzávalók (40 db):

448g fehér tönkölyliszt

112g teljes kiőrlésű tönkölyliszt

30g élesztő

3 dl tej

40g kristálycukor

1 teáskanál folyékony sztívia

(Rossmannban vettem) - ha édesebbre szeretnéd, többet is lehet beletenni

8 tojássárgája

100g vaj

1 citrom reszelt héja

(1 teáskanál rum - csak javít rajta)

egy csipet só

 

1 dl langyos tejben megolvasztott élesztővel, 80g fehér liszttel, 40g kristálycukorral kovászt készítünk és langyos helyen megkelesztjük. A tojássárgáját kikeverjük, a rumot, a szíviát, a maradék tejet és a citromhéjat belekeverjük. A maradék összekevert lisztet folyamatosan hozzáadagoljuk, majd a végén a vajat és hólyagosra dagasztjuk. ha ezzel készen vagyunk, megszórjuk a tetejét kicsi liszttel, letakarjuk és meleg helyen duplájára kelesztjük. Ha megkelt, lisztezett deszkán 1 cm vastagságúra kinyújtjuk és egyforma köröket szaggatunk belőle. Lisztezett konyharuhára tesszük, közepét benyomjuk, majd egy másik konyharuhával letakarjuk és ismét kelesztjük. Ha kész, forró olajban kisütjük. Akkor lesz szép szalagos, ha a sima felével felfelé tesszük bele az olajba és letakarjuk az edényt. A másik benyomott oldal sütésénél már nem kell a fedő. Diabetikus lekvárt és olvasztott diabetikus csokit ettünk hozzá.

A nyers fánkok kb. 25g-osak voltak, azaz 9g CH volt darabja.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukorfalatkucko.blog.hu/api/trackback/id/tr188325930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása